Partner serwisu
Drogi i autostrady

Podkarpackie: Skanska buduje most za 8 mln zł

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
11-04-2012
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Skanska

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Podkarpackie: Skanska buduje most za 8 mln zł
fot. Skanska
Skanska rozpoczyna budowę 100-metrowego mostu w Nowej Wsi Czudeckiej na Podkarpaciu. Obiekt powstanie w ciągu DW-988 Babica-Warzyce i ma zastąpić prawie 100-letnią zniszczoną przeprawę. Wartość inwestycji wynosi niemal 8 mln zł, a inwestorem jest Podkarpacki Zarząd Dróg Wojewódzkich w Rzeszowie.

– Powierzona naszej firmie inwestycja obejmuje budowę nowego mostu przez rzekę Wisłok o długości 101 metrów, rozbiórkę starego zniszczonego obiektu, rekultywację terenu oraz regulację koryta rzeki. Pierwsi kierowcy skorzystają z mostu już w połowie listopada br. – informuje Mirosław Gucwa, Menadżer Projektów, Skanska.


– Rozpoczęliśmy już prace budowlane. Wykonaliśmy wszystkie pale wielkośrednicowe, na których posadowiony będzie obiekt mostowy oraz wykopy fundamentowe i chude betony. Obecnie trwają roboty żelbetowe. W najbliższych tygodniach kontynuować będziemy prace związane z betonowaniem fundamentów, filarów i korpusów podpór. Jednocześnie rozpoczniemy budowę nasypów drogowych prowadzących do nowego mostu – wylicza M. Gucwa ze Skanska.


Nowy most w Nowej Wsi Czudeckiej powstaje obok wybudowanego w czasach I wojny światowej dwuprzęsłowego obiektu. Ze względu na niewystarczającą, zaledwie 6-metrową, szerokość obiektu ruch odbywa się jednokierunkowo i jest sterowany sygnalizacją świetlną. Ponadto zły stan techniczny obiektu był przyczyną wprowadzenia ograniczenia nośności i wyznaczenia objazdów dla samochodów ciężarowych o masie przekraczającej 10 ton. Brak chodników dla pieszych oraz liczne ubytki w nawierzchni powodowały zagrożenie dla użytkowników obiektu.

 


Większy widok mapy


– Nowy, trzyprzęsłowy obiekt będzie dłuższy (101 m) i szerszy (12 m) od istniejącego mostu. Będzie też miał najwyższą klasę nośności „A”, co oznacza że z mostu będą mogły korzystać samochody o masie nawet 50 ton – dodaje Piotr Subczak, Dyrektor Zespołu Projektów, Skanska.


W ramach projektu wykonane zostaną również dojazdy do nowego mostu od strony Strzyżowa na długości 220 m oraz od strony Czudca na odcinku 178 m. Skanska przebuduje skrzyżowanie DW-988 z drogą dojazdową do ośrodka wypoczynkowego Kaczarnica, zjazdy do pól i posesji oraz kolidujące sieci energetyczne i telekomunikacyjne.


Inwestycja obejmuje również umocnienie brzegów oraz profilowanie koryta na długości 50 m w górę i w dół rzeki od osi mostu. Prawy brzeg zostanie rozkopany, a istniejące koryto rzeki Wisłok poszerzone o ok. 7 m do szerokości 30 m. Brzegi rzeki umocnimy opaską kamienną.

Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5